Warning: Undefined array key "link_type" in /home/forsakr1/public_html/wp-content/plugins/pagelayer/main/shortcode_functions.php on line 1106
Idag fylls flödet på sociala medier med firanden och
gratulationer. Svenskt kvalitetsindex (SKI) har nämligen presenterat årets
resultat för nöjdaste kunderna - ett resultat många har väntat på med spänning!
SKI har mätt kundnöjdheten inom försäkringsbranschen sedan
1989. I årets undersökning genomfördes 7230 intervjuer under oktober månad 2021
på ett slumpmässigt urval av svenska folket och svenska företag.
Årets studie visar att försäkringsbranschen över lag klarar av att möta kundernas behov, krav och förväntningar. Branschen får bra betyg i exempelvis kundkontakt och effektiv skadehantering.
SKI sammanställer fyra viktiga insikter
Utmaningar och möjligheter framöver är att möta försäkringstagarnas
efterfrågan på förbättrad service, tydligare information och en hållbar
branschutveckling.
Johan Parmler, VD på SKI, säger att hållbarhetsfrågor är högre upp på kundens agenda och det finns stora möjligheter för företagen när det gäller hållbarhetsfrågorna då det inte finns en enskild aktör ännu som tagit branschledande position inom hållbar utveckling.
Nöjdaste kunderna
Vi bugar och bockar till topp tre aktörer som hade de nöjdaste kunderna i följande kategorier:
Klicka gärna in på länksamlingen för att hitta andra viktiga aktörer på marknaden.
Här hittar du rapporten; https://www.kvalitetsindex.se/branschundersokningar/forsakring/#laes-mer
Hur gick det för ditt företag i årets kundnöjdhetsundersökning? Berätta i kommentarsfältet!